Tuesday, April 28, 2009

twin tower medical center,klcc.

"Mr Nabil...Mr nabil" jerit jururawat linkungan 20-an memecah kesunyian.aku bergegas angkat tangan.cuba meredakan suara bingit jururawat.

"follow me sir"jawab jururawat secara ringkas.

"you have issue with needle?"tanya jururawat tersebut.

"owh..im okay with it"balas aku dengan nada selamba.

aku duduk atas kerusi.letak tangan kanan atas meja.bersedia untuk proses ambil darah.

"be calm.it's gonna be a little pain."kata jururawat sambil tersenyum.

proses bermula.aku perhatikan tangan.selepas 3 saat,aku dapati apa yang disedut picagari adalah cecair putih kejernihan.pelik tapi benar.muka jururawat serta merta berubah.

"ermm..your blood didn't come out.let me try your left hand."jawab jururawat sambil muka berkerut.

shit.kau dah salah cucuk,nak cover kesalahan pula.atau mungkin badan aku ada masalah.aku keliru.

aku hulur tangan kiri.syukur.proses berjalan lancar.

selepas selesai,aku segera telefon kamarul a.k.a future cardiologist+cardiothoracic surgeon.

aku tanya dia.tak perlu risau katanya.mungkin salah jururawat.

"aku ingat dah kena leukimia" kata aku kepada kamarul.

"kepala hotak kau berjambul" balas kamarul dengan lantang.

tak pasal-pasal aku kena maki.

ma cibai.