Wednesday, January 26, 2011

basic life

Mengasihi org tua adalah perkara asas dalam kehidupan,lebih-lebih lagi ibubapa.

Sebagai contoh..kadang-kadang,aku selalu di tanya oleh bapa tentang perihal menggunakan microsoft words.

Berkali-kali aku mengajar,mungkin bapa terlupa atau tidak begitu faham tentang teknologi terkini.

aku sedar,dunia kami berbeza.tetapi aku tetap tabah memberitahu apa yang perlu dibuat.

Teringat aku tentang iklan petronas mengenai burung murai.Si bapa tidak putus asa mengajar anak yang berkali-kali bertanya akan burung yang selalu hinggap di pohon berhampiran taman mereka.

aku ambil ayat kawan aku,

'don't give up on your parents because they never give up to raise you'

oleh itu kawan-kawan,hargai la mereka sebelum terlambat.

Petua untuk mereka yang mencari pasangan hidup..pilih la mereka yang menghargai kedua orang tua.Kerana sesungguhnya,itu perkara paling asas bagi manusia untuk mengenal erti kasih sayang.

selamat malam malaysia.